Op 23 februari 2024 heeft Diana Prosper namens het bestuur van Stichting Bim Bam een cheque ter waarde van 715,50 overhandigt aan het bestuur van Stichting Luctus.

Stichting Bim Bam is een vrijwilligers organisatie met een oecumenische oorsprong. Al meer dan 50 jaar zamelen zij, in het verleden oud papier, en nu al enige jaren textiel in.

De opbrengsten kwamen in eerste instantie ten goede aan de bouw en onderhoud van Purmerendse kerken,  maar sinds enkele jaren ondersteund Bim Bam ook culturele en maatschappelijke doelen.

De Bim Bam beschikt over ruim 200 vrijwilligers en halen 2 x per jaar huis aan huis kleding op (zakkennisten). Elke week worden ook de kledingbakken geleegd (bakkenisten).

Stichting Luctus heeft een subsidie aanvraag ingediend om noodzakelijke kosten te dekken. Omdat Stichting Luctus mooi werk doet is de aanvraag gehonoreerd.

Stichting Luctus is opgericht in 2017 en biedt in een professionele setting verlies- en rouwbegeleiding, met ruimte voor samenzijn en groepsgesprekken. Onder ervaringsdeskundige begeleiding faciliteert Stichting Luctus bijeenkomsten waarin rouwbeleving centraal staat. Belangrijke elementen hierbij zijn erkenning en herkenning van lotgenoten in het verdriet en de pijn van het gemis van een dierbare, werk of ander verlies.

Zowel Stichting Luctus als de Bim Bam zijn nog op zoek naar vrijwilligers. Vind je het leuk om een bijdrage te leveren aan onze activiteiten? Neem dan contact op met info@bim-bam.nl of info@stichtingluctus.nl

Meer informatie : info@stichtingluctus.nl / www.stichtingluctus.nl

(foto: van links naar rechts bestuur Stichting Luctus – Gerda – Ellen – Diana (Bim Bam) – Rudy – Conny)